Koninklijke vereniging E.H.B.O. afd. Rotterdam IJsselmonde

Agenda Lesrooster Lid worden Contact Wie zijn wij Foto-album Links

Weet u wat u moet doen als uw kind gewond raakt?

Uit recente cijfers blijkt dat 65% van de ouders nog nooit een EHBO cursus heeft gevolgd en dus
helemaal niet weten hoe dat ze moeten handelen.

Wat doet u bij: Brandwonden
                      Als uw kind valt
                      Een vergiftiging
                      Een verstikking

Wanneer er iets met een kind gebeurd ontstaat er vaak een panieksituatie.
Ook bij ons kunt u terecht voor de cursus EHBO aan kinderen.

Deze cursus duurt 8 avonden waarvan de laatste les wordt afgesloten met een toets.
Deze toets moet gedaan worden onder de voorwaarden van het oranje kruis.
leder jaar moet er 1 avond herhaald worden.
De avonden worden gegeven in de van Brienenoordschool.

Aanmelden en inlichtingen bij het secretariaat.

Cursusgeld € 90.- mogelijk vergoeding van uw zorgverzekeraar.

Eind September starten we weer een cursus EHBO plus EHBO voor kinderen
oma's en opa's pas je wel eens op je kleinkinderen , overweeg dan eens een
cursus.
Ook vaders zijn van harte welkom

namens
EHBO afdeling IJsselmonde

Wij gaan weer starten met een beginnerscursus waar nog mensen bij kunnen, we beginnen officieel 30 september met een gastles en de week erna begint de eigenlijke cursus.

De kosten voor deze cursus zijn € 185.—all inclusieve boek , oefenpakket, reanimatie, examen en diploma koffie of thee.
Aanmelden via ons secretariaat   info@ehbo-rdam-ijsselmonde.nl   (klik hier voor inschrijfformulier)

Sinds 2013 zijn we aangesloten bij de Hartstichting als reanimatiepartner.

De lessen worden gegeven door kaderdocenten die werken volgens de regels van de Nederlandse Reanimatie Raad.

De hartstichting organiseert al vele jaren lang onderwijs voor reanimatie(nieuwe en herhalingcursussen).
Er zijn  meer dam 300 organisaties
verspreid over het hele land die reanimatiecursussen verzorgen zonder winstoogmerk.
Dit kunnen vrienden van de hartstichting, EHBO verenigingen of rode kruis afdelingen zijn.
Een reanimatiediploma is 2 jaar geldig mits er ieder jaar een herhalingsles plaatsvindt.

Wij geven de opleiding reanimatie en de bediending AED in 1 lesavond (19:00 tot 22:30uur),
de herhalingsles is ook1 lesavond.

De minimale deelname is 6 personen. Na inschrijving zullen wij zo spoedig mogelijk een opleiding starten in de periode sept. t/m maart.

Indien u wenst kunnen wij ook een cursus op locatie verzorgen, ook dan is er een minimale deelname van 6 personen en maximaal 10 personen.

De lessen en de herhalingslessen worden ook gegeven in de van Brienenoordschool.

Inlichtingen zijn verkrijgbaar bij het secretariaat.

info@ehbo-rdam-ijsselmonde.nl

De cursus kosten kunt u bij uw zorgverlener declareren

Tarieven: Beginnerscursus voor het eenheidsdiploma EHBO   €185,- inclusief /  Herhalingscursus verplicht om het diploma geldig te houden €57,50  / Kinder EHBO cursus € 90,-   /  Reanimeren cursus €140,- incl.diploma /  Herhalingscursus Reanimeren € 10, duur 1 avond.